شهــــــــر (اسلام آباد ملایر)

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

پایگاه اطلاع رسانی اخباراسلام آباد ملایر
ویِژه شورای اسلامی اسلام آباد ( دوره چهارم )
اعضای شورا:
1- مجتبی رستمی
2-حسن قلندری
3-صفر رستمی
4-محمد صحبتی
5- جمشید رحیمی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

امام جمعه اسلام آباد:
دولاله غریب به اسلام آباد ملایر می آیند

امام جمعه اسلام آباد گفت: دو شهید گمنام در این روستا آرام می گیرند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز" در ملایر، حجت الاسلام عباس عبد الملکی در نشست  هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری این دو شهید گمنام اظهار داشت: با توجه به تقاضای مردم و همچنین موافقت و پیگیری رییس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از 11 شهید وارد شده به استان دو شهید در روستای اسلام آباد شهرستان ملایر آرام گیرند.

وی بیان داشت: این دو شهید بزرگوار از منطقه  عملیاتی زبیدات عراق تفحص شده، 21 و 23 ساله و مربوط به عملیات محرم هستند.

امام جمعه اسلام آباد افزود: مراسم تشییع این دو لاله  گمنام سه شنبه  27 مراد ماه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و همچنین اقشار مختلف مردم  و عبور از شهرستان ملایر،روستا های خردمند ، موسی بلاغی، اوش تپه و علوی برگزار خواهد شد.

عبدالملکی با بیان اینکه مسیر تشییع شهدا از ابتدای گلزار شهدای اسلام آباد تا میدان امام انجام می شود، افزود: نماز این دو شهید توسط حجت الاسلام و مسلمین سید رضا فاضلیان امام جمعه شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بلافاصله بعد از موافقت با ورود این شهدا به اسلام آباد هفت کمیته  در راستای تشیع و خاکسپاری این دو شهید بزرگوار با هماهنگی مسئولین شهرستانی و استانی و هماهنگی اهالی اسلام آباد  تشکیل شده و ‌برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری هر چه مطلوب تر مراسم انجام شده است.

وی کمیته ها را شامل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ، کمیته مالی و پشتیبانی ، انتظامات و امنیت، فنی و عمرانی ، اجرایی و فرهنگی عنوان کرد.

وی یادآور شد: مراسم اربعین این دو شهید بزرگوارهمزمان با دومین یادواره  88 شهید اسلام آباد در 9 مهر ماه  با حضور مداح و سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

امام جمعه اسلام آباد خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود بیش از 6 هزار نفر در مراسم تشییع این دو شهید حضور یابند.

دبیر یادواره شهدا شهرستان ملایر نیز از پیگیری و حضور مداح کشوری و ذاکر اهل بیت حاج مرتضی طاهری در این مراسم خبر داد و افزود: با توجه به خیر و برکتی که شهدا دارند  لازم است حضور شهدا فقط مختص به شهرها نباشد و روستائیان نیزاز این حق محروم نشوند

قاسم ملکی با اشاره به نقش اثر گذار شهدا در جامعه امروزی، اظهار داشت: لازم است برنامه ریزی هایی در سطح کلان صورت گیرد تا در راستای برگزاری مراسم تشییع و یادواره شهدا در هر منطقه از کشور  مشکلات مداح و سخنران کشوری نداشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم شهید پرور ملایر و اسلام آباد برای استقبال از این آلاله‌های بی‌نام و نشان سنگ‌تمام گذاشته و با حضور پرشور و گسترده خود یکبار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام راحل (ره) تجدید بیعت کنند.

دبیر برگزاری یادواره و مناسبت های شهدا با اشاره به اینکه برای اولین بار است که بعد از 35 سال دو شهید گمنام در یکی از دهستان های کشور آرام می گیرند، گفت: از هم اکنون مکاتبه های لازم  و اطلاع رسانی برای پوشش خبری این مراسم با صدا و سیمای مرکز استان، رادیو سراسری برنامه دفاع مقدس و شبکه خبر انجام شده است.

وی  بر برقراری امنیت و نظم، تبلیغات و نصب بنر و همچنین حضور اورژانس و آتشنشانی  در محل برگزاری مراسم تاکید کرد.

ملکی برگزاری یادواره ها و مراسم استقبال از شهدای گمنام  را فرصتی برای آشنایی نسل های جوان با ایثارگری ها و رشادت ها و از جانگذشتگی شهدا در راه دفاع از آرمان های امام راحل(ره)و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

گفتنی است از اسفند ماه سال 92 تقاضاهای مکرر مردم  و پیگیری های مجدانه امام جمعه اسلام آباد برای میزبانی از شهدای گمنام به رییس کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور اعلام شد و در نهایت در 19 مراد ماه سال جاری این تلاش ها به بار نشست و از سوی سردار باقر زاده موافقت اعلام شد و این دو شهید گمنام بعد از تشییع،27 مرداد ماه  در اسلام آباد ملایر آرام خواهند گرفت.

اسلام آباد مرکز دهستان ترک شرقی از توابع شهرستان ملایر است که دارای 4 هزار و 500 نفر جمعیت بوده و در 40 کیلومتری شهرستان ملایر واقع شده است

لازم به ذکر است شهرستان ملایر یک هزارو 100 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده  و در حال حاضر تعداد 15 شهید گمنام  در میدان امام زاده عبدلله (ع) ،بام ملایر ، دانشگاه آزادو ملی و بخش جوکار این شهر آرام گرفته اند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۶
مجتبی رستمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی