شهــــــــر (اسلام آباد ملایر)

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

پایگاه اطلاع رسانی اخباراسلام آباد ملایر
ویِژه شورای اسلامی اسلام آباد ( دوره چهارم )
اعضای شورا:
1- مجتبی رستمی
2-حسن قلندری
3-صفر رستمی
4-محمد صحبتی
5- جمشید رحیمی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

خبر گزاری فارس حق مطلب را ادا کرد

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۸ ب.ظ

پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام بر روی دستان مردم تشییع و در روستای اسلام‌آباد ملایر آرام گرفت.
زمان انتشار : پنج‌شنبه، ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰ بعد از ظهر
با تشییع دو شهید گمنام مردان بهشتی به اسلام‌آباد ملایر بازگشتند

امروز مردم شهیدپرور روستای اسلام آباد ملایر که از روزها قبل منتظر لحظه ورود فرزندان گمنام خود بودند به حق و انصاف میزبانی را در حد اعلا از فرزندان شهیدشان تمام کردند.

در ابتدای روستا بنر خوش آمدگویی برای شهیدان نصب شده بود و تمثال مبارک 22 شهید روستای اسلام به هم‌رزمانشان چشم‌ها را خیره می‌کرد.

امروز شهدای اسلام آباد میهمان عزیز دیگری داشتند و خوشحال که دو یار بهشتی دیگرشان به جمعشان ملحق می‌شوند.

 امروز همه آمدند از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ، اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی مسئولان و... همه آمده بودند تا بگویند میزبانی شایسته برای شما هستیم؛ آمدند تا بگویند اینجا گمنامی معنا ندارد مگر مردان بهشتی گمنامند، مردان بهشتی تاج زرین افتخار و سند اوج و عزت این ملت هستند.

مردم اسلام آباد آمدند تا بگویند ما میزبانی شایسته برایتان خواهیم بود و شما برای همیشه ماندگارید.

اینجا همه برایتان سینی‌های پر از آب و اسفند و دسته دسته گل و گلاب برایتان آوردند تا بگویند ما میزبانی شایسته برایتان خواهیم بود و شما برای همیشه ماندگارید.

مردم با حرف‌های مجری برنامه هم گریه می‌کنند، مگر شما چه کردید با دل‌ها؛ اینجا اشک‌ها با عشق آمیخته شده، اینجا مردم همه آمدند تا از شما شفاعت بگیرند، اینجا ندای یاحسین یاحسین می‌آید؛ شما چه کردید با دل‌های مردم این دیار؟

با چهار پاره استخوان که از آسمان رسیده، پاره‌ استخوان‌هایی که شفا می‌دهد عزت می‌بخشد و آبروی ماست.

همه آمدند تا شما را تا خانه ابدیتان بدرقه کنند و ما آمدیم تا تلنگری بزنیم به خودمان که یادمان نرود جان فشانی را و آمدیم تا فردای قیامت، ما را شفاعت کنید.

امروز مراسم تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام روستای اسلام آباد ملایر در حالی برگزار شد که بیش از 6 هزار نفر جمعیت در هوای گرم از بهشت شهدا تا مصلای روستا تابوت‌های عطر آگین شهدا را تشیع کردند.

 

این مراسم با مرثیه سرایی حاج مرتضی طاهری مداح برجسته کشوری همراه بود و مردم در سوگ شهدا بر سر و سینه زدند.

در این مراسم معنوی امام جمعه روستای اسلام آباد طی سخنانی با بیان ارزش‌های معنوی و الهی شهدا و اظهار داشت: راه و شیوه‌های که شهدا برگزیدند، همان راه و روش انبیا و ادامه مسیر عاشورا است.

حجت‌‌الاسلام عباس عبدالملکی شهادت را بزرگ‌ترین جهاد و عمل برای رسیدن به معبود دانست و افزود: شهدای ما با نثار جانشان برای ملت و کشور حقانیت را زنده کردند.

وی با بیان اینکه شهدا مکتب آموخته سید و سالار شهیدان بودند، گفت: شهادت جلوه‌ای از انوار الهی است و این  نعمت بی‌پایان تنها نصیب بندگان برگزیده و خالص می‌شود که ما از آن بی‌بهره ماندیم.

امام جمعه اسلام‌آباد ضمن تقدیر از حضور و استقبال بی‌نظیر مردم از شهدا تصریح کرد: این دو شهید گمنام از 11 شهید گمنامی هستند که هفته گذشته در استان همدان تشییع و در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شدند که 21 و 23 ساله و در منطقه عملیاتی زبیدات عراق به شهادت رسیدند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: در برابر عظمت حماسه مردم در استقبال از شهدا حرفی برای گفتن نداریم.

مصطفی آزاد‌بخت گفت: شهدای ایران عزیز بر بال ملائک سوار شدند و مردم امروز با استقبال از شهدا راه امام و فرامین رهبری را احیا کردند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری با این مضمون که «گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست» افزود: وظیفه ما ادامه مسیر شهداست.

فرماندار ویژه ملایر اضافه کرد: حماسه استقبال شما از شهدا به خانواده شهدا دلگرمی می‌دهد و نشان از عشق و ارادت مردم به شهداست.

وی تصریح کرد: مطمئناً شهدا شما را بی‌جواب نمی‌گذارند و فردای قیامت همه کسانی را که در این مراسم آمدند، شفاعت خواهند کرد.

در ادامه امام جمعه موقت ملایر نیز با اشاره به اینکه شهدا پاک و مطهرند، افزود: با نخستین قطره خون شهید که بر زمین می‌ریزد تمام گناهان وی پاک می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان اظهار داشت: به فرموده قرآن و روایات، ائمه اطهار شهدا جایگاهی ویژه در بهشت دارند که حورالعین بهشتی برای خدمت به آنها از هم سبقت می‌گیرند.

وی با بیان اینکه شهدا جایگاه خود را در بهشت می‌بینند، گفت: به روح شهید گفته می‌شود تو آزادی هر جای بهشت را که خواستی برای خودت برگزینی و این هدیه و وعده خدا به کسانی است که با ایثار و فداکاری از جان خود در راه حق می‌گذرند.

امام جمعه موقت ملایر  وظیفه امروز نسل جوان را ادامه مسیر شهدا دانست و گفت: شهدا برای حفظ حجاب و مسئله مهم نماز رفتند.

وی یادآور شد: حجاب فاطمی حجاب برتر است که شهدا بر آن تاکید فراوان داشته و کسانی که با بدحجابی و ترویج آن به شهدا بی‌حرمتی می‌کنند، در قبال شهدا جوابگو هستند.

فاضلیان با بیان اینکه شهدا هرگز نماز شب خود را ترک نمی‌کردند، افزود: شهدا انسان‌هایی پرهیزکار بودند که داشتن تقوا ادامه راه شهدا توسط ماست.

 وی گفت: شعار و گریه در مراسم شهدا کافی نیست و ادامه راه، کلام و پیام شهدا به رضای شهید نزدیک‌تر است.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام در قالب گروه‌های مختلف و منافق مانند داعش، وهابیت و... مقابل مسلمانان ایستادند، تصریح کرد: شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ارزش‌ها در مقابل کفر ایستادند و امروز نیز ما باید در ادامه مسیر شهدا در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب بایستیم.

وی اطاعت از ولایت فقیه و حرکت در مسیر رهبری را از سفارشات مؤکد شهدا به مردم ملت ایران دانست و گفت: تا زمانی که پشت سر ولایت هستیم هیچ دشمنی نمی‌تواند بر ما غلبه کند.

دبیر یادواره‌ها و مناسبت‌های شهدا در ملایر نیز ضمن تقدیر از حضور گسترده و بی‌نظیر مردم اسلام آباد از شهدای گمنام گفت: بی‌شک این  حضور حماسه‌ای ماندنی  در تاریخ افتخارات کشور خواهد بود.

قاسم ملکی تداوم، رشد و پویایی انقلاب و کشور را مرهون و مدیون شهدا عنوان کرد و افزود: این انقلاب با خون‌های مطهر شهدا به ثمر نشست.

وی با اشاره به  صبر و پایداری خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا و به ویژه مادران شهید در این ارج و قرب الهی با شهدا شریک هستند.

دبیر یادواره‌ها و مناسبت‌های شهدا در ملایر بیان اینکه برگزاری این مراسم‌ها باعث زنده شدن عطر شهادت و آشنایی بیشتر نسل جوان با شهدا خواهد شد، تصریح کرد:  امیدواریم مراسم اربعین شهدای گمنام روستای اسلام آباد نیز باشکوه خاص و با همین حضور گسترده  برگزار شود.

وی با بیان اینکه دهستان ترک شرقی 88 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: 22 تن از شهدا مربوط به روستای اسلام آباد هستند که با تدفین دو شهید گمنام شهدای این روستا به 24 شهید می‌رسد.

وی همچنین ضمن تقدیر از حضور مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان ملایر به خاطر برقراری نظم و امنیت گفت: امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد تدفین شهدای گمنام دیگری در سایر روستاهای متقاضی شهرستان باشیم.

در پایان نیز بعد از برگزاری مراسم نماز بر  پیکر شهدا، پیکر  پاک و مطهر دو شهید گمنام در مصلی این روستا به خاک سپرده شد.  

گزارش: فاطمه رحمتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
مجتبی رستمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی