شهــــــــر (اسلام آباد ملایر)

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

معرفی و آشنایی و اخبار شهر اسلام آباد ملایر

پایگاه اطلاع رسانی اخباراسلام آباد ملایر
ویِژه شورای اسلامی اسلام آباد ( دوره چهارم )
اعضای شورا:
1- مجتبی رستمی
2-حسن قلندری
3-صفر رستمی
4-محمد صحبتی
5- جمشید رحیمی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

دو لاله غریب در اسلام آباد آرام گرفتند

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ
مهر گزارش می دهد؛

کبوتران گمنام در آسمان «اسلام آباد» ملایر اوج گرفتند

تشییع شهید
شناسهٔ خبر: 2889166 - 
همدان- پیکر پاک دو لاله گلگون گمنام با حضور مردم ولایتمدار روستای اسلام آباد تشییع و خاکسپاری شد تا این بار گوشه ای دیگر از خاک استان میزبان شهدا باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، چند هفته ای می شود که استان همدان با عطر شهیدان درآمیخته و شهدا با حضور خود هر محفلی را جان می بخشند و یاد همرزمان شهید خود را زنده نگه می دارند.

سه شنبه هفته گذشته همزمان با شهادت امام صادق(ع) پیگر هفت شهید گمنام در همدان از میدان شریعتی به سمت پارک مردم حرکت و با حضور پر شور مردم شهید پرور همدان تشییع و سپس پیکر پاک سه تن از شهدای گمنام ۱۹، ۲۰ و ۲۱ ساله در پارک مردم خاکسپاری شد.

پیکر مطهر چهار نفر از شهدای گمنام نیز به معراج شهدا منتقل شد تا برای تشییع و خاکسپاری دو شهید در روستای «اسلام آباد» ملایر و دو شهید دیگر در «شیرین سو» برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

پس از برنامه ریزی های انجام شده مقرر شد تا پیکر دو لاله گلگون پنج شنبه ۲۹ مرداد ماه در روستای اسلام آباد و دو شهید سر افراز دیگر ۳۰ مرداد در شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ تشییع و خاکسپاری شوند.

ساعت تشییع شهدا در روستای اسلام آباد صبح اعلام شده بود و مردم از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ در ورودی روستا چشم به راه دارند و جوانان و مردان گل به دست و برخی زنان سینی هایی پر شده از گل، اسپند و قرآن به سر دارند تا شهدای گمنام از راه برسند به گرمی از شهدا استقبال کنند.

گروه موزیک و تشریفات منظم ایستاده است تا زمان ورود شهدا سرود ملی را اجرا کند، مسیر تشییع دو کبوتر سبکبال با نصب بنر با مضامین حدیث، سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، عکس شهدای روستا و شهرستان ملایر و پرچم جمهوری اسلامی ایران و غیره مشخص شده است.

اما چیزی که نظر را بیشتر به خود جالب می کند کرسی ها و میزهایی گذاشته شده در ورودی درب هر خانه روستایی و در مسیر تشییع شهدا است، از خیابان های مسیر تشییع شهدای گمنام هر خانه ای که دل در گرو شهدا دارد میز و یا کرسی را با گل، اسپند، گلاب، شربت و عکس شهید خود و یا عکس امام خمینی(ره) برای خوش آمد گویی به شهدا آراسته است.

روستای اسلام آباد در ۴۰ کیلومتری شهر ملایر قرار و چهار هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و با دقت به جمعیت می شد فهمید که روستایی با جمعیت جوان است.

اسلام آباد خود ۲۱ شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد دو شهید این روستا جاوید الاثر هستند اما امروز میزبان دو شهید گمنام شدند تا شاید اندکی از داغ دل خانواده های شهدای جاوید الاثر روستا کاسته شود.

شهدای گمنام که یکی در عملیات محرم و دیگری در تک دشمن در حمله دشمن به زبیدات عراق به شهادت رسیده اند پس از انجام تشریفات و نواختن موزیک و سرود ملی به سمت مزار آماده شده تشییع می شوند.

تابوت یکی از شهدا برو دوش مردان با غیرت و تابوت دیگری بر دست زنان با عزت روستا تشییع می شود و هر زن و مردم حاضر در مراسم سعی دارد برای ثانیه ای حتی کوتاه شهدا را زیارت و با نوشتن دل نوشته ها، خود را خالی کنند.

مداح برای شهدا و مظلومیت سرور و سالار شهیدان نوحه خوانی می کند و در میان جمعیت صدای هق هق گریه زن و مردم در سنین مختلف به گوش می رسد، اما در بین جمعیت دختران خردسال گلاب می پاشند و پسران با سینی پر از شربت گرمای هوا را از جان تشییع کنندگان دور می کنند.

پس از طی مسیر تعیین شده تابوت شهدای گمنام به مزار های آماده در مصلای سابق روستای اسلام آباد می رسد و در کنار مزار ها قرار می گیرد و مردان و زنان به سمت راست و چپ مزار ها هدایت می شوند.

پس از نوحه خوانی مداح، امام جمعه روستای اسلام آباد ملایر در جایگاه قرار می گیرد و با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با رهبری و نور افشانی شهدا ادامه دارد، گفت: در برابر پیکر پاک شهیدان و حماسه ای که آفریده شد حرفی برای گفتن وجود ندارد.

حجت الاسلام عبدالملکی با بیان اینکه شهیدان ایران را بر بال ملائک نشانده اند، ادامه داد: امروز مردم به میدان آمدند تا اعلام کنند آماده شهادت هستند.

وی همچنین از حضور پر شور مردم تشکر کرد و ادامه داد: امروز مردم اسلام آباد نشان دادند که انقلابی و ولایتمدار ایستاده و راه شهدا را شناخته اند و این راه را ادامه می دهند.

امام جمعه روستای اسلام آباد ملایر با اشاره به اینکه حضور مردم در این مراسم به خانواده شهدا دلگرمی می دهد، بیان کرد: حضور مردم امروز برای یاران انقلاب دلگرمی و برای دشمنان دلسردی به ارمغان آورد.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه با بیان اینکه نخستین قطره خون شهید که می ریزد تمام گناهان وی آمرزیده می شود، بیان کرد: امروز در این مراسم اعضای بسیج، سپاه و مسئولان حضور داشتند اما مهمتر این است که امروز برای استقبال از شهدا خدمت کاران بهشتی آمده اند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان با عنوان اینکه روستای اسلام آباد بر خود چنین مراسمی ندیده بود، ادامه داد: شهیدان در بهشت جایگاه والایی دارند و به روح شهید گفته می شود هر جا که دوست داری برو در حالی که محدودیتی نداری.

وی با بیان اینکه برای مردم و زنان در برابر شهیدان هفت وظیفه وجود دارد، افزود: نخستین وظیفه برای زنان حفظ حجاب و برای مردان و پسران حفظ نگاه است.

امام جمعه موقت ملایر دومین وظیفه را برپایی نماز دانست و با بیان اینکه شهدا نماز شب را ترک نمی کردند اما اکنون نماز صبح ما قضا می شود، بیان کرد: سومین وظیفه در برابر شهدا داشتن تقواست چراکه شهدا تقوا داشتند.

حجت الاسلام فاضلیان نبرد با استکبار، آمریکا و اسرائیل و مزدوران را نیز از وظایف دیگر در برابر شهدا عنوان کرد و ادامه داد: وظیفه ششم کمک به جبهه های مقاومت برای پیروزی مردم بحرین، یمن، لبنان و سوریه است.

وی در پایان مهمترین وظیفه مردم در برابر شهدا را دفاع و اطاعت از ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: دفاع و اطاعت از ولایت فقیه پیام شهداست.

پس از پایان سخنرانی ها شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» توسط مردم سر داده و سپس مراسم خاکسپاری شهدا آغاز شد و همزمان با باز شدن تابوت شهدا کبوتر هایی از محل خاکسپاری آزاد شدند و به پرواز درآمدند.

یکی از اهالی روستا نیز به خبرنگار مهر گفت: حضور شهدا حس و حال عجیبی به روستا داده به نحوی که هیچ چیز در توصیف این حس نمی توانم بگوییم.

زهرا نوری از مادران شهدا یاد کرد و افزود: روزگار بر مادرانی که چشم انتظار شهدای خود هستند سخت می گذرد و در تمام مدت مراسم به مادر این دو شهید فکر کردم.

پس از مراسم خاکسپاری پیکر پاک شهدای گمنام در مصلای سابق روستای اسلام آباد زنان و مردان جوان برای زیارت مزارها رفتند تا ورود شهدا به روستای خود را خوشامد گویند و اعلام کنند که ادامه دهده راه بی پایان شهدا هستند تا پای جان.

گفتنی است پیکر پاک دو شهید گمنام دیگر روز جمعه ۳۰ مرداد ماه در بخش شیرین سو شهرستان کبودرآهنگ تشییع و خاکسپاری می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۹
مجتبی رستمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی